Mijn eerste bizarre dag! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fleur Hulst - WaarBenJij.nu Mijn eerste bizarre dag! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fleur Hulst - WaarBenJij.nu

Mijn eerste bizarre dag!

Blijf op de hoogte en volg Fleur

29 Mei 2014 | Thailand, Bangkok

Nou daar zit je dan. Op bed in een hostel heel ver weg van huis. Mijn eerste dag van mijn eerste echte verre reis. Ik kwam vanochtend aan op Bangkok om 9.45 lokale tijd. Wat een helse vliegvlucht. Vooral als je dit nog nooit hebt meegemaakt. Ik kon de slaap nauwelijks vatten en kreeg bijna geen hap door mijn keel. Alhoewel Lufthansa alles in de puntjes had geregeld. Ik had 2 stoelen voor mijzelf dus kon ik lekker met de voetjes omhoog. Filmpjes gekeken + een poging tot meerdere keren slapen kwam ik mijn tijd door. Ik kreeg rond 03.00 Nederlandse tijd mijn ontbijt. Je kan je dan wel voorstellen dat ik de dienblad weg heb geschoven. Eenmaal op Bangkok ging alles voorspoedig. Bagage had ik zo en paspoort controle ging prima. En toen?
Daar sta je dan weer Fleur met je goeie gedrag. Helemaal moederziel alleen op een enorm vliegveld. Ik heb een tijdje gezeten ergens bij een Transit. Beetje bijgekomen en enorm mijn ogen uitgekeken. Ik raakte aan de praat met een Fransman, dat vond ik zo fijn even alles van je wegpraten. Na deze woorden kots moest ik toch echt verder gaan. Er volgde een overhitte metro rit gevolgd door een taxi rit zonder meter (ik moest juist een taxi met meter, wat mij al duizend keer verteld was) met een man die ik nauwelijks kon verstaan en beweerde dat hij een omweg moest nemen omdat hij ergens zelf niet wou komen. Ala, gelukkig bracht hij mij naar de juiste bestemming, naar mijn Hostel. Ik moest hier nog even geduld hebben want inchecken kon pas na 14.00. Gelijk aan de praat met leuke Duitsers. Met 1 van die Duitsers ben ik op pad gegaan, na natuurlijk heerlijk gedoucht te hebben. Ons plan was om even de omgeving te verkennen en wat te gaan drinken. Maar dat was ons niet gegund want we werden aangesproken door iemand die beweerde dat hij bij de Goverment hoorde. Hij vertelde ontzettend veel dingen maar ook veel dingen waar ik mijn vraagtekens bij zette. Hij stuurde ons een tuk tuk in en die zou ons voor 20 bath(0,50) brengen naar DE toerist informatie waar je tickets etc kon boeken, hij beweerde namelijk dat andere organisaties niet deugden. (Wat ze zeggen over levensgevaarlijke taferelen op de Thaise wegen is helemaal waar) Daarbij zou hij ons ook brengen naar 3 tempels. Want daar moesten we naartoe! Het was zo ontzettend vaag allemaal. Bij de toeriste informatie kregen we een heel programma aangemeten en zij zouden alles voor ons regelen. Ik was totaal niet voor, dus daarbij zakte de prijs elke keer drastisch. We werden bijna verplicht. Snel weggerend en de tuk tuk bracht ons naar de eerste tempel. De tempel van de Happy Boeddha. Dat bracht ons geluk en we moesten eindigen met 3 keer op de gong slaan. Snel weer door, maar zo snel had de chauffeur niet in gedachte. We moesten weer langs een toeristen bureau want de chauffeur beweerde als wij er in gaan krijgt hij gratis eten. Nou om iemand daarmee te helpen wilde wij wel. Met tegenzin er in en weer het zelfde verhaal aangehoord reden we weer verder. We waren het wel zat dat hij ons overal naartoe stuurde waar wij niks van wisten. Tweede tempel was heel indrukwekkend. Een lange wandeling naar boven en op weg kwamen we ontzettend veel boeddha's tegen. Heel mooi. Boven aan stond een enorme gouden bel met een prachtige skyline van Bangkok. Heel religieus. Ontzettend mooi om te zien hoe toegewijd deze mensen zijn en rituelen hoog hebben zitten. Weer in de tuk tuk beweerde onze chauffeur dat hij bij moest tanken. Maar nee hoor dit was weer een truc om ons iets aan te smeren. Of we geen mooie jurk moesten hebben. Nee hielde wij vol. Het was z'n onguur sfeertje ik dacht echt even dat ze ons wouden beroven. Gelukkig reed onze chauffeur door, maar met een minder gulle glimlach als ervoor. Bij de derde tempel (overigens heel indrukwekkend, een 50 meter hoge staande Boeddha) had ik een voorgevoel dat onze chauffeur niet meer netjes op ons zou wachten. En ja hoor, eenmaal terug niemand te bekennen. Dan maar op ons eigen houtje. We hadden overigens geen kaart mee omdat we alleen maar even de omgeving wouden bekijken. Laat terug, met een tuk tuk die ons beloofde geen overige stops te maken, gingen we opzoek naar eten. Echt ontzettend lekker gegeten op straat voor 30 bath. (0,75€). Gelukkig de weg terug gevonden naar onze hostel. Heerlijk buiten gezeten ook al is het echt drukkend warm en loopt het zweet overal. Ik heb nu al veel leuke mensen leren kennen, van overal ter wereld. Toen ik mij begon klaar te maken voor de nacht, las ik op een informatie bord waarschuwingen waar wij vanmiddag frontaal zijn ingestonken!!! Tsjonge dat weet ik nu dus ook weer. Welkom in Bangkok, fleur. Land van de glimlach. (Maar sommige met een gemaakte glimlach) Al met al een prima eerste dagje gehad. Gesocialiseerd en nu heerlijk slapen op een veel te harde bed.
Vanwege de avondklok moet iedereen 0.00 binnen zijn.
En ik heb inderdaad militairen gezien maar echt ontzettend weinig. Alles gaat hier gewoon verder. Welterusten. Dikke kussen uit Thailand.
P.s. Foto's volgen

• 29 Mei 2014 - 21:03

Kaar:

Heeeey Fleur!
    Hahaha! Jee wat een verhaal! Je schrijft heel levendig en beeldend =) Ik kan me voorstellen dat op het moment zelf je er echt niet op zat te wachten. Maar zeg nu zelf: je hebt nu al een dijk van een verhaal en je reis is nog maar net begonnen! Ik kijk uit naar de rest! Heel veel plezier verder lieve schat!
    Dikke kus en knuffel
    xxx

• 29 Mei 2014 - 23:54

Arnoud :

Hoi lieverd,
    Wat een startverhaal; gelukkig ben je niet alleen op stap gegaan. Dat heb je heel goed gedaan!
    Veel plezier verder! Voor ons is het bedtijd na een koude Hemelvaart. kus van ons.

• 30 Mei 2014 - 22:53

Kimmie:

Lief!

Hoe kan je al zoveel meemaken in zo'n korte tijd? Nou, zo dus!!! Wow... het avontuur is letterlijk dus meteen begonnen!

Grappig dat ook jij dus maar weer eens kan bevestigen dat je binnen no-time andere leert kennen. Hoor dat van zoveel mensen die alleen reizen. Grappig!

Doe voorzichtig en kijk uit naar je volgende bericht!

KNUFFEL

• 31 Mei 2014 - 21:36

Jurgen Oskaml:

Hoi Fleur,

Super stoer ben je!!!! Ik blijf je volgen
    Veel plezier daar! Keep us posted!

Gr
    Jurgen

• 01 Juni 2014 - 10:51

June:

Hi Girl,
    Ik ben heeeeeel benieuwd naar t volgende deel?!
    Beter niet meer n tuktuk? En altijd taxi met meter dus!!
    Hoe is het met de avondklok? Voel je je wel veilig?
    Nu ben je vast al op weg naar de jungle van chang mai...
    Spannend! Enjoy X

• 02 Juni 2014 - 19:32

Marie-José:

Hi lieverd, het was heel fijn voor ons om jouw stem gisteren te horen, zo leuk dat je al zoveel mee maak in zo'n korte tijd, al die mooie mensen om je heen.
    Spannend hoor, geniet. Liefs MJ

• 04 Juni 2014 - 17:26

Fleur Hulst:

Lieve reacties :)
    @ June: je kunt gewoon met de tuk tuk, tenzij je van te voren een prijs afspreek en zegt dat je geen andere stops wilt maken. Anders pak je een andere. Er zijn erg genoeg.
    Avondklok is geloof ik afgeschaft in bepaalde delen waar veel toeristen zijn. Chiang Mai zou vast snel volgen. Het is echt helemaal veilig. Je merkt er helemaal niks van. We zijn twee keer weggestuurd maar door de eigenaren van de cafeetjes. Wij zelf bleven gewoon op straat staan en niemand zij iets. Ik heb gewoon heerlijk gepartyed tot 04.30 ;)
    Kusjes!