Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Fleur Hulst - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Fleur Hulst - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Fleur

13 Juni 2014 | Thailand, Chiang Mai

De laatste keer dat ik mijn blog schreef was de eerste dag in Chiang Mai. Ik dacht dat ik een goed geheugen had, maar ik moet er echt even goed voor zitten. (Inmiddels is deze blog al in 3 verschillende dagen geschreven, en met vertraging want de WiFi is echt crep hier)

De eerste dag in Chiang Mai had ik hem even goed zitten. Ik voelde me niet echt lekker. Mijn lichaam verzette zich hevig tegen de zon. Alles jeukte, brandde en deed zeer. De muggen vinden mij hier een ongelofelijk lekker wijf. Met als resultaat bulten al over. Goed ik moest mezelf er echt over heen zetten, en mijn lichaam maar even voor lief nemen. Dus heb ik (weer) prachtige tempels gezien. In elke tempel sta ik even stil bij Rogier. Kniel ik neer bij de Boeddha en bedenk me wat voor een eer het was Rogier als broer te mogen hebben. Ik stel mezelf voor dat Rogier naast mij zou zitten en dat we samen overweldigt worden bij de schoonheid om ons heen. Ik plaats zijn denkbeeldige sticker en loop dan weer verder. Ergens in Chiang Mai dichtbij de tempels hangt Rogier zijn sticker letterlijk op een verkeersbord. Op zijn stijl.
De tweede dag in Chiang Mai hadden we een boeking gedaan van een trekking met een zipline parcours. Dus weer vroeg in de kleren en gaan. We werden opgehaald door het boekings kantoor zelf. Door een ontzettend lieve Thaise vrouw werden we de bergen in gereden. Wat een ongelooflijke route naar boven was dat! Wat een prachtige natuur en omgeving. Ik werd er door gegrepen en het liep me niet los. Ik voelde me ontzettend sereen en oké met mezelf. Het overviel me en ik barstte geloof ik in tranen uit. Het was echt prachtig.
Eenmaal boven werden we als koninginnen behandeld. Ik moet je toegeven dat Thaise mensen daar enorm goed in zijn. We kregen speciale leger kleding en boots aan tegen eventuele slangen beten. Mijn hart maakte een ongelooflijke sprong toen ik dat hoorde en ik hoopte met mijn zelfde hartje dat ik er nooit 1 (slang) tegen zou komen. Onze gids was ontzettend jong maar wist veel. We kwamen koffiebomen, bananenplanten, groentes en firefruits tegen. Bananen kon je helaas niet eten want er zaten zwarte pitten in maar we konden wel op firefruits knabbelen zoals een snoepje. Zuur, lekker als je daar van houdt. Het was een ongelooflijke klim. Een pad bestaat niet dus keihard klimmen deden we. We waren nog niet boven en onze gids sloeg kreten uit. "There is a huge snake over there!". Ik stond (zo schijterig als ik was) aan de grond genageld. Was maar goed ook want de slang bewoog zich voorwaarts. Ik heb de slang gelukkig niet gezien maar wel gehoord. Wat een angstaanjagend moment was dat! Eenmaal terug kregen we een duurzame lunch, alles verbouwd op het park. Daarna mochten we als aapjes door de jungle zwieren. Geweldige ervaring dat ziplinen. Je zweeft over prachtige gebieden. Na alle sereniteit was het weer terug naar de stad en naar de hitte. Terug nam ik een plons in het zwembad. Heel fijn om zoiets bij je Guesthouse te hebben. ;)
In de avond ontmoette we een vriend die we in Bangkok ontmoet hadden samen met een Frans meisje. Heerlijk gegeten en gelachen.
De volgende morgen stond relaxen centraal. Wat dingen geregeld s middags, een welverdiende pedicure en In de avond party! Inmiddels waren er al weer nieuwe vrienden aangeschoven oa een Engelsman die in Chiang Mai woont. Omdat iedereen hier scooters heeft gingen we met zijn 5ven met 2 scooters op weg naar een party avond. Je kan je dus voorstellen hoe belachelijk dat er uit zou hebben gezien. Maar het was echt geweldig op een scooter door het drukke verkeer. Er verscheen wederom een grote glimlach op mijn gezicht. Weer wat biertjes, drankjes en kroegjes verder ging ik weer heerlijk slapen.
Zaterdag gingen we met zijn allen naar de markt. Er waren alweer meer mensen aangeschoven oa 2 nl meisjes. Zo fijn om weer even in mijn moedertaal te praten.
Zondag vertrok Kristina naar Loas. Dat betekende dus dat ik weer alleen was. Ik had mij er best wel op verheugd. Ging aardig goed wat ik vond Zondag de leukste dag van mijn dagen in Chiang Mai. In de morgen wou ik eigenlijk met de scooter weg. De bergen in naar een prachtige tempel en langs zwembaden rijden om daar even een duik in te nemen. Was al een heel gedoe om alle garages af te gaan om te vragen hoeveel ze er voor vroegen. Natuurlijk sprak ik mijn mond weer voorbij dat het mijn eerste keer werd om op een scooter te rijden. Dus story ended. Haha. Maar heb wel uiteindelijk nog een lesje gehad van mijn nl vriendin. Ik hou het er maar op dat het idd beter was dat het verhaal voor mij eindigden. Dus een nieuw plan, ik ging met een andere Duitse vrouw (ik heb geloof ik wat met Duitsers, maar er zijn er gewoon mega veel van) naar het museum art illusion. Wat een geweldige museum. We hebben echt ontzettend gelachen en veel foto's geschoten. Ik zou mezelf daar elke dag kunnen vermaken. Foto's zal ik in de blog zetten.
Daarna was het tijd voor de sunday walking street waar Chiang Mai oa bekend voor staat. Het is een enorme straat markt met geweldige spulletjes. Om 18 uur staan trouwens alle Thaise mensen stil en wordt er door de speakers het Thaise volkslied ten gehore gebracht. Ik keek wel op toen dat gebeurde. De hele avond hebben we door geshopt op de markt waarbij we eindigden met een heerlijke Thaise voetmassage. Top dag, voor mij nog langer niet naar huis.
Volgende ochtend ging mijn wekker vroeg, want ik vertrok rond 8.00 naar Elephant Nature Park. Een prachtige ervaring om zo dichtbij te mogen zijn bij de olifanten. Maar hier besteed ík een andere blog aan!
Vandaag is mijn 2de dag in het olifanten park alweer voorbij. Ik lig nu in bed en hoor al uren de regen neervallen. Tsja het regenseizoen is helaas begonnen.
Tot de volgende blog.
Liefs en kusjes fleur


  • 13 Juni 2014 - 10:16

    Marie-José:

    Hi lieverd,
    Ik lees jouw verhaal met een grote glimlach op mijn gezicht, wat kan jij toch mooi schrijven, heerlijk om te lezen hoe blij je bent. Fijn dat Rogier je "begeleid". Hij is en blijft er altijd bij.
    Het gevoel van die slangen is heel herkenbaar, die enge tong maar toch zijn ze ook prachtig.
    Wat is de wereld toch mooi.
    Blijf genieten en zo mooi schrijven. Dikke kus.

  • 14 Juni 2014 - 11:42

    June:

    Fleur, wat een heerlijk mooi verhaal (waargebeurd avontuur weer!) en krijg ook sl heel erg de kriebels om zelf naar Thailand te gaan!
    Ik ben benieuwd naar het olifanten avontuur!
    Enjoy, liefs uit Alkmaar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Ik vind een profielomschrijving eigenlijk een beetje vreemd. Lees maar gewoon, dan kom je er vanzelf wel achter :D

Actief sinds 26 April 2014
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 3805

Voorgaande reizen:

28 Mei 2014 - 15 Juli 2014

Mijn eerste-echte-verre-buiten europa-reis!

Landen bezocht: